Interaktīvās metodes

publicēts: 2013-06-11

Māris Jansons, "Lielvārds IT" apmācību speciālists

Ir beidzies mācību gads un sācies vasaras brīvdienas. Tāpēc ir svarīgi parūpēties, lai Jūsu klasē uzstādītās interaktīvās tehnoloģijas arī nākamajā mācību gadā būtu darba kārtībā. Informāciju, kā sagatavot interaktīvo tāfeli vasarai, Jūs atradīsiet šeit: http://www.activboard.lv/lv/paligs-skolotajiem/blogs/2173/

 

Daudzi skolotāji, kuriem klasē ir interaktīvā tāfele, ikdienas darbā to ļoti veiksmīgi izmanto kā krīta vai flomāsteru tāfeli - lai rakstītu un zīmētu! Ir skolotāji, kas mācību stundu laikā izmanto gatavus mācību materiālus, kurus bez maksas var lejupielādēt http://www.activboard.lv/lv/digitalie-resursi vai iegādāties http://ldb.lv/. Skolotājam ir iespējas arī uzlabot savas zināšanas par programmu ActivInspire, skatoties un mācoties no video pamācībām http://www.activboard.lv/lv/paligs-skolotajiem/macies-pats/.

 

Ja Jūs pārzināt interaktīvās tāfeles pamatrīku īpašības un protat izmantot gatavus mācību materiālus, tad loģisks nākamais solis darbā ar interaktīvo tāfeli ir sava mācību materiāla izveide. Un vasaras skolēnu brīvlaiks ir vispiemērotākais brīdis šim procesam. Mēģināsim?


Turpinājumā es Jums pastāstīšu par vienkāršākajām interaktīvajām metodēm, kuras Jūs varat izmantot interaktīva mācību materiāla izveidē, turklāt, Jums pietiks ar programmatūras AcitvInspire rīku pamatzināšanām.

 

 

Paslēpes

 

 

Šī metode ir piemērota plaša satura uzskates materiālu demonstrēšanai, interaktīvo uzdevumu atbilžu paslēpšanai, interaktīvām spēlēm un izlozēm.

 

 

Triks ar dzēšgumiju (Objekts + Pildspalvas rīks  + Dzēšgumijas rīks)

 

Metodi izmantojam šādi:

 

  1. Darblapā pievienojam kādu teksta fragmentu, attēlu vai jebkuru objektu.
  2. Izvēlēsimies Pildspalvas rīku, tā krāsu un lielāku līnijas biezumu un aizkrāsojam šo pievienoto objektu. Auditorija neredz to, kas atrodas zem aizkrāsotā laukuma.
  3. Tad, kad vēlamies atklāt, kas slēpjas aiz aizklātā laukuma, klikšķinām Dzēsēju, izvēlamies tā biezumu un atklājam kādu daļu vai visu objektu.

 

 

 


 


 


 

 


 

 

 

Slēpšana ar figūrām (Objekts + Figūru rīks)

 

Metodi izmantojam šādi:

 

  1. Darblapai pievienojam informāciju, kuru vēlamies paslēpt,
  2. Ar Figūru rīku jāuzzīmē figūra, ar kuru vēlamies šo informāciju paslēpt,
  3. Kad vēlamies informāciju atklāt, tad, aktivizējot Atlasīt rīku, pavelkam šo Figūru nost no apslēptā objekta, un tā atklāsies.

 

 

Turklāt šīm figūrām ir iespējams izvēlēties jebkuru krāsu. Ja izvēlēsities krāsu tādu kā pašai darblapai, tad auditorija pat nepamanīs, ka lapā ir kaut kas paslēpts!

 

 

 

 

 

 

Aizslietņa rīks un tā izmantošana

 

Aizslietņa rīks ir rīks auditorijas uzmanības koncentrēšanai uz kādu konkrētu darblapas daļu. Tas simulē aizkaru vai žalūziju rullīti. Kad tiek izvēlēts Aizslietņa rīks, visa lapa tiek aizklāta, un šo darblapu var atklāt soli pa solim. Aizslietņa rīku var atvērt no četrām pusēm – augšas, apakšas, no labās un no kreisās puses.

 

Zem Aizslietņa var atrasties jebkāda informācija – apgalvojumi, teksta fragmenti, risinājumu gaita.

 

 

Kad vēlamies aizvērt Aizslietni, klikšķinām lapas ikonas aizslietņa kreisajā augšējā stūrī un izvēlamies Aizvērt.

 

Starmeša rīks, tā veidi un izmantošana

 

Starmetis ir vēl viens auditorijas uzmanības koncentrēšanas rīks. Starmetis atrodas Rīku rīklodziņā. Klikšķinām uz Starmeša ikonas, un mums tiks piedāvāti 4 Starmeša viedi:

 

 

Darblapa ir aizklāta, un tiek izspīdināts apļveida laukums.

Darblapa ir aizklāta, un tiek izspīdināts taisnstūrveida laukums.

Darblapa ir atklāta, taču tiek aizklāts kāds apļveida laukums.

Darblapa ir atklāta, taču tiek aizklāts kāds taisnstūrveida laukums.

 

Starmetis ir lielisks rīks, ja nepieciešams atklāt vai aizklāt kādu konkrētu darblapas daļu, piemēram, ja darblapā ir ievietota tabula vai vairāki uzdevumi un konkrētajā brīdī ir nepieciešams koncentrēt auditorijas uzmanību tikai uz kādu vienu noteiktu tabulu vai uzdevumu. Turklāt visi citi pamatrīki atklātajā laukumā ir aktīvi!

Gan aizklāto, gan atklāto laukumu izmēru un atrašanos var mainīt. Atrašanās vietu var mainīt, velkot aiz aizklātā laukuma. Laukuma izmēru maina aiz atklātā vai aizklātā laukuma ārējās caurspīdīgās malas.

 

 

Klikšķinot uz starmeša izvēles ikonas, ir iespēja acumirklī pārslēgties starp Starmeša režīmiem. Izvēloties iespēju Uzņemt momentuzņēmumu, tiks nofotografēts aizklātā vai atklātā laukuma momentuzņēmums, kurš automātiski ievietosies esošajā darblapā un būs kā pārvietojams un rediģējams objekts.

Kad vēlamies aizvērt Starmeti, klikšķinām starmeša izvēles ikonas un izvēlamies Aizvērt.    

 

 

Vilkt un novietot

 

Šī ir vispopulārākā metode, jo tai ir visplašākais pielietojums. Šo metodi var izmantot:

  • galvenokārt uzdevumos gan zināšanu nostiprināšanai, gan pārbaudei,
  • skolēniem, kam zināšanu apguvē svarīga ir vizualizācija un darbība.

 

Metodi izmantojam šādi:

 

  1. Darblapai pievienojam informāciju, kas var būt ar Teksta rīku rakstīti teikumi, frāzes, vārdu savienojumi. Šajā teikumā atstāj brīvas vietas, kur ievietot trūkstošo vārdu (izdzēš vārdu vai ieliek daudzpunkti);
  2. Vārdus (informāciju), kurus vajadzēs ievietot tukšajās vietās, raksta katru atsevišķi ar Teksta rīku, lai to varētu pārvietot;
  3. Vārdus (informāciju) tukšajās vietās novietojam ar Atlasīt rīku.

 

 

 

 



 

 

Iekrāso, ieraksti, savieno, pasvītro...

 

Klasikas metodes, kas arī šodien ir aktuālas uzdevumos gan uz papīra, gan digitālos mācību līdzekļos!

 

Metodi izmantojam šādi:

 

  1. Darblapai pievienojam informāciju – tekstu, attēlus, objektus u.c.;
  2. Izkārtojam darblapas izskatu tā, lai viss būtu labi pārredzams. Ja būs jāsavieno, tad atstājam atstarpes starp savienojamajiem objektiem, ja būs jāieraksta, tad atstājam atstarpi, lai pietiek vietas tekstam;
  3. Uzdevuma izpildei izmantojam Pildspalvas, Marķiera vai citu rīku.

 

 


 


 


 


 


 


 

Lai būtu drošs, ka darblapas izveides procesā Jums būs pieejamas visas iespējas un labākie rīki, ko piedāvā programmatūra ActivInspire, pārbaudiet, vai Jūs izmantojat jaunāko ActivInspire versiju. Ja Jūs nezināt kā to izdarīt, tad atbildi meklējiet šeit:

http://www.activboard.lv/lv/tehniska-palidziba/Programmatura/ActivInspire-programmaturas-atjauninasana/



Lasīt komentārus (0)
Iesaki citiem:

Bloga autori

Viktorija Vorobjova, Jūrmalas pilsētas Mežmalas vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja
Interaktīvās tehnoloģijas aizraujošākai latviešu valodas apguvei
Anita Vēciņa, Izglītības uzņēmuma”Lielvārds” fizikas projektu atbildīgā redaktore Carnikavas pamatskolas fizikas skolotāja
Fizikas laboratorijas darbi un ActivExpression2
Antra Freimane, Mārupes pamatskolas skolotāja
Kā reizrēķina mācīšanos padarīt aizraujošāku?
Evija Rozentāle, Rīgas Franču Liceja skolotāja
Vai nākamajā stundā mēs arī strādāsim ar interaktīvo tāfeli?
Maija Katkovska, Net-Safe Latvia Drošāka interneta centra vadītāja
Kopā par labāku un mācību procesā izmantojamu internetu
Madara Pelnēna, Iespējamā misija, Cēsu 2. pamatskolas skolotāja
Mūsdienu izglītības tehnoloģijas - iespēja, kas jāizmanto
Mārtiņš Kālis, macibuvideo.lv
Mācību video
Māris Jansons, "Lielvārds IT" apmācību speciālists
Interaktīvās metodes
ActivBoard.lv sociālajos tīklos
Interaktīvas darblapas veidošanas pamati
Apmācību iespējas ActivBoard.lv
Bezmaksas apmācības iespējas PrometheanPlanet
John Collick (Lielbritānija) prezentācija “Tehnoloģijas un izglītība 21. gadsimtā – iespējas un izaicinājumi”
"Lielvārds IT" tehniskais atbalsts
Kā nodrošināt pilnvērtīgu projektora darbību?
Atgriežoties skolā
Sagatavojieties vasaras brīvlaikam
Kā pieteikt radušos tehnisko problēmu?
Kā paildzināt projektora kalpošanas laiku?
Andris Gribusts, "Lielvārds IT" vadītājs
Mācīt, lai vērtētu? .. Vai vērtēt, lai mācītu?
Puzles veidotājs ActivInspire programmatūrai
Manā klasē ir interaktīvā tāfele, ko tagad?

Datums

2014. gads
Augusts
Interaktīvās tehnoloģijas aizraujošākai latviešu valodas apguvei
Maijs
Fizikas laboratorijas darbi un ActivExpression2
Marts
Kā reizrēķina mācīšanos padarīt aizraujošāku?
Februāris
Vai nākamajā stundā mēs arī strādāsim ar interaktīvo tāfeli?
Kopā par labāku un mācību procesā izmantojamu internetu
Janvāris
Mūsdienu izglītības tehnoloģijas - iespēja, kas jāizmanto
2013. gads
Augusts
Mācīt, lai vērtētu? .. Vai vērtēt, lai mācītu?
Jūlijs
Puzles veidotājs ActivInspire programmatūrai
Jūnijs
Interaktīvās metodes
Februāris
ActivBoard.lv sociālajos tīklos
2012. gads
Decembris
Interaktīvas darblapas veidošanas pamati
Novembris
Kā nodrošināt pilnvērtīgu projektora darbību?
Septembris
Apmācību iespējas ActivBoard.lv
Mācību video
Augusts
Atgriežoties skolā
Bezmaksas apmācības iespējas PrometheanPlanet
Jūlijs
John Collick (Lielbritānija) prezentācija “Tehnoloģijas un izglītība 21. gadsimtā – iespējas un izaicinājumi”
Maijs
Sagatavojieties vasaras brīvlaikam
Aprīlis
Kā pieteikt radušos tehnisko problēmu?
Marts
Kā paildzināt projektora kalpošanas laiku?
Manā klasē ir interaktīvā tāfele, ko tagad?

Atslēgas vārdi

Interaktīvā tāfele
izglītība
ActivInspire
inovācija
activboard
21. gadsimts
activexpression
apmaciba
skolotājs
skolēns